В області педагогічних, соціальних, психологічних наук настільна гра з'являється досить давно, вона визнається як ефективний метод не тільки подачі матеріалу, але і відмінного його засвоєння. Також, розвиток настільних ігор багато в чому пов'язано з соціалізацією дітей різного віку, з взаємовигідною взаємодією дітей однієї вікової групи, з вихованням в зростаючих поколіннях кращих моральних якостей.
Говорячи про настільні ігри в широкому сенсі, варто сказати про те, що психіка підлітка має на увазі постановку різних цілей, і головною серед них як і раніше залишається спілкування і завоювання певного авторитету в середовищі підлітків. Для того, щоб запобігти різним непередбаченим ситуаціям в реальному житті, настільна гра з її можливістю проектування та перекладання можливих варіацій розвитку може застосовуватися не тільки у вигляді соціально-пізнавального інструменту, але і в ролі доповнення будь-якої неформальної ситуації.
При цьому під настільними іграми, які сприяють реалізації психологічного розвантаження або корекції різного роду стресових станів в підлітковому середовищі зовсім необов'язково мати на увазі лише чітко визначені психологічні ігри. Сформована на сьогоднішній день ситуація в світі пропонує всім зацікавленим в такого роду предмет найширший спектр настільних ігор, які неможливо визначити як суто психологічні, проектні, корекційні, розвиваючі, і т. Д. Універсальність таких ігор представляє велику важливість з огляду на більш розширене кола функціонування, а також є незамінним ресурсом в роботі з дітьми шкільного віку спільно з батьками. Такі ігри м'яко і безпосередньо здійснюють психологічну адаптацію для всіх учасників процесу, налаштовують їх на розслаблений робочий ритм.
Завданням є ознайомлення з цікавими настільними іграми, які користуються популярністю в підлітковому середовищі через їх специфіки - це ігри, в першу чергу, комунікативні та психологічні, що представляють собою змагання в здібностях переконання і співробітництва.
Цікаві настільні ігри на сьогоднішній день завойовують популярність серед підлітків неординарністю підходів, різноманіттям варіантів і непередбачуваним результатом. Такі показники привертають увагу, налаштовують сприйняття дитини на роботу в новому ключі, допомагають їм бачити трохи більше і ширше, привчають до самовиховання, до пошуку різних сценаріїв і звичайно, підвищують внутрішню самооцінку, створюють невимушеність спілкування.