День фірми - сценарій корпоративної вечірки
Річниця заснування фірми (або інша дата, що стала традиційним Днем народження компанії) - один з найважливіших свят. Календарні свята відзначає вся країна або навіть весь світ. А день фірми - це день, наповнений особливим змістом, який поєднує і виділяє саме співробітників даної організації. Це найкращий момент для виховання корпоративного духу, самий підходящий день для нагороджень «передовиків» і прийняття в колектив молоді.
Крім того, святкування з розмахом (не обов'язково потребує великих коштів, але неможливе без енергії та ентузіазму) піднімає авторитет фірми в очах партнерів і клієнтів і робить хорошу рекламу.
У цьому розділі описаний сценарій заходу, спрямованого на співробітників організації. Зовнішнім особам, в яких зацікавлена ваша організація, можна послати невеликі сувеніри і вдячність за надійне співробітництво, яке дало змогу вашій фірмі відсвяткувати черговий ювілей.
Місцем проведення даного свята найкраще послужить орендований банкетний зал. Якщо такий зал (зі сценою і всім необхідним звуковим обладнанням і освітленням, досить просторий, щоб прийняти всіх співробітників) є у вашій фірмі - підійде і він.
Даний сценарій орієнтований на 40-100 учасників. Орієнтовна тривалість свята 6-8 годин.
План заходу:
1. Жартівлива анкета «Фірмове настрій».
2. Дослідження «Портрет фірми».
3. Оформлення приміщення. Фотогалерея.
4. Офіційна частина.
5. Вручення пам'ятних подарунків.
6. Банкет.
7. Вікторина фірмових дат.
8. Вистава «Пригоди Піноккіо у пошуках острова Сверхвезенія».
9. Атракціон «Фірмова страва».
10. Посвячення у співробітники фірми.
11. Фірмові конкурси.
12. Конкурс «Портрет директора фірми».
13. Аукціон фірмових речей.
14. Ігри для всіх.
15. Нагородження найвідданіших співробітників.
16. Танці.
З чого починається свято?
Жартівлива анкета «Фірмове настрій» На святі добре уявити підсумки роботи фірми за рік. Успіхи в бізнесі краще коротко демонструвати наочними діаграмами, кажучи більше про позитивні, радісні моменти. Звітом про внутрішні справи фірми (жартівливим, але змушує замислитися керівництво) буде демонстрація загальних результатів анкетування всіх співробітників. Проводити анкетування бажано за один-два тижні до початку свята. Анкетування має бути анонімним.
Приклад анкети:
1. Чим є для вас фірма?
а. Місцем, де можна попрацювати.
b. Місце, де можна отримувати гроші і нічого не робити.
с. В'язницею.
d. Будинком рідним.
e. Місцем виходу в Інтернет.
f. Місцем, де можна пити халявний кави і розпускати плітки про шефа.
g. Місцем, де можна сховатися від сім'ї.
2. Що на роботі для вас важливіше всього?
а. Гроші.
b. Посмішка начальника,
с. Інтернет.
d. Фото на дошці пошани.
e. Кар'єрні сходи.
f. Можливість стати краще.
g. Свята, подарунки та премії.
3. Ваше відношення до керівництва фірми?
a. Байдужа.
b. Шанобливе.
c. Шанобливе, але від критики недоліків не відмовлюся!
d. Засноване на страху втратити роботу.
e. А хто у нас директор?
4. Яка фраза найточніше характеризує ваше перебування в стінах фірми?
a. Тихіше їдеш, далі будеш.
b. Моя хата скраю.
c. «Ми народжені, щоб казку зробити бувальщиною ...»
d. І швець, і жнець, і на дуді грець.
e. «Роби гроші, роби гроші - решта все дере-бе-бе-день»
f. «Головне не людина, а його кар'єра». Середньостатистичний «Портрет фірми» Ще одне жартівливе вивчення «особи фірми». За тиждень до початку свята кожен співробітник виконує такі завдання.
Завдання 1. Заповніть анкету.
1. Ваш зростання.
2. Вага.
3. Вік.
4. Кількість дітей.
5. Скільки разів ви вступали в шлюб.
6. Скільки кімнат у квартирі, в якій ви живете.
7. Скільки років (місяців) ви працюєте в нашій організації.
8. Розмір вашої заробітної плати.
Завдання 2. Намалюйте свій портрет, використовуючи наступні геометричні фігури:
• Трикутник
• Квадрат
• Коло
• Зигзаг
Фігур повинно бути не більше 10.
Завдання 3. Напишіть короткий (не більше 50 слів) розповідь про себе.
Листки з виконаними завданнями обробляються і оформляються таким чином.
1. Підраховуються середні дані росту, ваги, кімнат у квартирі і т. д.
2. Підраховуєте процентне співвідношення всіх геометричних фігур у всіх рісунках.3. Вимальовується усереднений портрет співробітника з фігур у відповідності з отриманим співвідношенням фігур.
4. Поруч з фігурою з одного боку пишуться отримані усереднені параметри росту, ваги і т. д. 5. З іншого боку дається розшифровка значени всіх геометричних фігур і висновок для загального портрета.
Коротка психологічна характеристика основних форм особистості
Трикутник. Ця форма символізує лідерство, багато Трикутники відчувають в ньому своє призначення. Найбільш характерна особливість істинного Трикутника - здатність концентруватися на головній меті. Вони - енергійні, сильні особистості. Трикутники є «лівопівкульними мислителями, здатними глибоко і швидко аналізувати ситуації. Трикутники зосереджуються на головному, суті проблеми. Трикутник - це дуже впевнена людина, яка хоче бути правим у всьому! Потреба бути правим і потреба управляти положенням справ, вирішувати не тільки за себе, а й, по можливості, за інших - робить Трикутника особою, постійно змагається, конкурує з іншими. Трикутники часто бувають категоричні, не визнають заперечень. На щастя (для них і оточуючих) Трикутники швидко і успішно вчаться (вбирають корисну інформацію як губка). Трикутники - честолюбні. Якщо справою честі для Квадрата є досягнення вищої якості виконуваної роботи, то Трикутник прагне досягти високого становища, придбати високий статус, інакше кажучи - зробити кар'єру. З Трикутників виходять відмінні менеджери. Головна негативна якість «трикутної системи»: сильний егоцентризм, спрямованість на себе. Трикутники змушують все і всіх обертатися навколо себе ... Може бути, без них життя втратило б свою гостроту.
Квадрат. Якщо вашою основною фігурою виявився Квадрат, то ви - невтомний трудівник. Працьовитість, старанність, потреба доводити почату справу до кінця, завзятість, що дозволяє добиватися завершення роботи - ось основні якості істинних Квадратов. Витривалість, терпіння і методичність зазвичай роблять Квадрата висококласним фахівцем у своїй галузі. Цьому сприяє і невтомна потреба в інформації. Всі відомості якими вони мають, систематизовані розкладені по поличках. Квадрат здатний видаті необхідну інформацію моментально. Поетом Квадрати заслужено славляться ерудитами, принаймні, в своїй області. Якщо ви вибрали для себе Квадрат - фігуру лінійну, то, найімовірніше, і ставитеся до «левополушарим» мислителям, тобто до тих, хто переробляє дані в послідовному форматі: а-б-в-г ... Квадрати швидше «вираховують результат», ніж здогадуються про нього. Квадрати надзвичайно уважні до деталей, подробиць. Квадрати люблять раз і назавжди заведений порядок. ідеал - розплановане, передбачене життя, Я їм не по душі зміна звичного ходу подій. Він постійно «впорядковує», організовує людний і речі навколо себе. Всі ці якості сприяють тому, що Квадрати можуть стати хорошими фахівцями-техніками, відмінними адміністраторам але - рідко бувають хорошими менеджерами. Надмірна пристрасть до деталей, потреба в уточнюючої інформації для прийняття рішень позбавляє Квадрата оперативності. Акуратність дотримання правил і т. п. можуть розвинутися до Лара лізующей крайності. Крім того, раціональність емоційна сухість, консерватизм в оцінки заважають Квадратам швидко встановлювати контакти з різними особами. Квадрати неефективно діють в аморфній ситуації.
Коло. Коло - це міфологічний символ гармоній. Той, хто впевнено вибирає його, щиро зацікавлений, насамперед, у хороших міжособистісних стосунках. Вища цінність для Круга - люди. Круг - сама доброзичлива з п'яти форм. Він найчастіше служить тим "клеєм", який скріпляє колектив і стабілізує групу. Кола - найкращі комунікатори насамперед тому, що вони кращі слухачі. Вони володіють високою чутливістю, розвиненою емпатією - здатністю співпереживати. Кола чудово «читають» людей і в одну хвилину здатні розпізнати удавальника, обманщика. Кола "хворіють" за свій колектив і популярні в ньому. Однак вони, як правило, слабкі керівники. По-перше, Круги направлені скоріше на людей, ніж на справу. Намагаючись зберегти мир, вони іноді уникають займати "тверду" позицію і приймати непопулярні рішення. Для Круга немає нічого більш тяжкого, ніж вступати в міжособистісний конфлікт. Вони будь-яку ціну прагнуть його уникнути. Іноді - на шкоду справі. По-друге, Круги взагалі не відрізняються рішучістю, часто не можуть подати себе належним чином. Трикутники, як правило, легко беруть над ними гору. Однак Кола не надто турбуються, в чиїх руках знаходиться влада. В одному Круги проявляють завидну твердість - якщо справа стосується питань моралі або порушення справедливості. Круг - нелінійна форма, і ті, хто впевнено ідентифікує себе з Кругом, скоріше відносяться до «правопівкульним» мислителям. «Правопівкульне» мислення - більш образне, інтуїтивне, емоційно забарвлене, ніж анализирующее. Тому переробка інформації у Кругів здійснюється не в послідовному форматі, а швидше мозаїчно, проривами пропусками окремих ланок. Це не означає, що Круги не в ладах з логікою. Просто формалізм вже не отримує пріоритету у вирішенні життєвих проблем. Головні риси в їх мисленні - орієнтація на суб'єктивні чинники проблеми (цінності, оцінки, почуття і т. д.) і прагнення знайти загальне навіть в протилежних точках зору. Можна з: ти, що Круг - природжений психолог. Одна часто він слабкий організатор - йому не вистачає «лівопівкулевих» навичок своїх «лінійних братів» - Трикутника і Квадрата.
Зигзаг. Ця фігура символізує креативне творчість хоча б тому, що вона сама унікального ная з п'яти фігур і єдина розімкнена фігура. Якщо ви твердо вибрали Зигзаг в якості основної форми, то ви, швидше за все, істинний «правопівкульний» мислитель, інакомислячий. Вам, як і вашому найближчому родичеві Кругу, тільки ще більшою мірою, властива образність, інтуїтивність, інтегративність, мозаїчність. Сувора послідовна дедукція - це не ваш стиль. Думка Зигзага робить відчайдушні: стрибки від «а» до «я», тому багатьом «лівопівкульним» важко зрозуміти Зигзагів. «Правополушарноем мислення не фіксується на деталях, тому воно! спрощуючи в чомусь картину світу, дозволяє будує »цілісні, гармонійні концепції і образи, бачити красу. Зигзаги зазвичай мають розвинене естетичне почуття. Домінуючим стилем мислення Зигзага найчастіше є синтетичний стиль. На відміну від Кругів, Зигзаги зовсім не зацікавлені в консенсусі і добиваються синтезу не шляхом поступок, а навпаки - загостренням конфлікту ідей і побудовою нової концепції, в якій цей конфлікт отримує свій дозвіл, тобто «знімається». Причому, використовуючи свою природну дотепність, вони можуть бути дуже уїдливими, «відкриваючи очі» іншим на суть того, що відбувається. Зигзаги просто не можуть трудитися в добре структурованих ситуаціях. Їх дратують чіткі вертикальні і горизонтальні зв'язки, строго фіксовані обов'язки і постійні способи роботи. У роботі їм потрібно незалежність від інших і високий рівень стимуляції на робочому місці. Тоді Зигзаг "оживає" і починає виконувати своє основне призначення - генерувати нові ідеї та методи роботи. Зигзаги - ідеалісти, звідси беруть початок такі їх риси, як непрактичність, наївність. Зигзаг - самий збудливий з п'яти фігур. Вони нестримані, дуже експресивні, що, разом з їх ексцентричністю, часто заважає їм проводити свої ідеї в життя. До того ж, вони не сильні в опрацюванні конкретних деталей і не дуже наполегливі в доведенні справи до кінця (так як з втратою новизни втрачається і інтерес до ідеї).
• Узагальнений портрет «особи фірми». У загальній фігурі вийшло 70% - трикутників, 20% - квадратів і 10% кіл. Це означає, що в нашому колективі більшість - це сильні, енергійні люди. Це «лівопівкульні» мислителі, здатні глибоко і швидко аналізувати будь-яку ситуацію і чітко йти до наміченої мети. Однак біда в тому, що «сильні особистості» можуть змагатися конкурувати між собою. Дорогі Кола, вся надія на вас! Хоч ви і в меншості не дайте розбурхатися честолюбним амбіціям більшості! Ві здатні «склеювати» і стабілізувати будь конфліктні проломи в нашому колективі, а трудо ЛЮБИВОГО Квадрати всі «розкладуть по поличках» і ідеально організують наше життя!
7. Навколо картинки можна наклеїти найбільш цікаві розповіді (з третього завдання) або виписати фрагменти цих оповідань. Плакат з підсумками дослідження презентується на святі, а потім вішається на стіну, щоб кожен співробітник міг ознайомитися з ним детально.
Оформлення приміщення. Фотогалерея
Для заходу такого рівня бажано для прикраси приміщення запрошувати декораторів приміщень або спеціальних фірм.Спеціфічним для свята може бути виставка фотографій співробітників, продукції фірми, важливих моментів з життя фірми. Такий фотогалереєю можна зайняти цілу стіну залу або хол. Фотографії желателиЯ вкласти в рамки. Обов'язково зробити до кожної фотографії детальну підпис. Також на загальний огляд можна вивісити дипломи, нагороди фірми та газетні публікації, що мають відношення до історії фірми. Вистав-лять експонати найкраще в хронологічному порядку Дуже важливо не забути про кого-небудь з сотрудніков.В прикрасі залу можна використовувати повітряні кулі, квіти, гірлянди фірмових кольорів (якщо це можливо). Також необхідно розвісити на стінах плакати і транспаранти з атрибутикою фірми (логотипом, назвою, слоганом). Залишилися від рекламних акцій плакати і розтяжки допоможуть створити потрібний настрій.
Від імені та за дорученням Офіційна частина
Офіційна частина на святі не повинна бути довгою. Необхідно підготувати короткий цікавий розповідь про заснування фірми або виникненні виду діяльності, який є основним для даної організації.
Розповідь може включати короткі смішні історії, розказані старожилами організації.
Важливо, щоб ця розповідь об'єднав усіх учасників, підтримав корпоративний дух в організації, оскільки це сприятиме підвищенню ефективності роботи всієї фірми в цілому.
Вручення пам'ятних дарунків
Після вітальних промов всім присутнім вручаються подарунки. У великих компаніях, щоб не затягувати цей захід, подарунки можна передати представникам від кожного відділу.
Банкет
Банкет триває в просторому залі з сценою. Гості займають місця за невеликими столиками, розставленими навколо сцени. Більша частина дії свята проходить на сцені.
Вікторина фірмових дат
Через деякий час після початку бенкету проводяться конкурси на знання історії фірми. Гості можуть брати участь у конкурсах як індивідуально, так і об'єднавшись у команди (наприклад, команду складають співробітники, що сидять за одним столом).
Аукціон пам'ятних подій
Ведучий пропонує присутнім перераховувати різні пам'ятні в житті фірми події. Той учасник (команда), який називає чергова подія, одержує призове очко.
Вікторина «День, коли це було»
Ведучий називає різні пам'ятні події з життя фірми і просить присутніх пригадати точну дату, коли ці події мали місце. За кожну правильну відповідь учасник (команда) отримує п'ять призових очок.
Конкурс «Хто, де, коли»
Ведучий включає проектор (або діапроектор) і показує гостям фотографії, відеохроніки або слайди. По кожному епізоду гості повинні відповісти на питання:
1. Хто це чи що це?
2. Де це відбувається?
3. Коли (точний день, рік) це відбувається? Кожна правильна відповідь нагороджується п'ятьма призовими окулярами.
Після цього підбиваються підсумки конкурсів, і переможці отримують призи.
Вручення подарунків на початку торжества дозволяє про здать особливий святковий настрій у всіх співробітників.
Добре вибрати такі подарунки, які будуть у співробітників асоціюватися з їх організацією.
Фірмові конкурси
Родзинкою банкету може стати спеціальне «фірмове блюдо» (будь-яку страву або напій, яким-небудь чином пов'язаний з діяльністю організації). Можна заздалегідь оголосити конкурс між співробітниками на фірмове блюдо. Наприклад:
Фірмовий салат
Плавлений сир «Дружба» (сприяючий згуртовані ності співробітників фірми) потрібно дрібно натерти і змішати з часником (захищає від шкідливих клієнтів), горіхами (стимулюючими діяльність мозку), лимонним соком (освіжаючим сприйняття інформації). Додана в салат терта морква допоможе відновити зір, втрачений за комп'ютером. Салат викличе додаткові приємні емоції, якщо ви додасте в нього пої більше зелені.
Посвячення у співробітники фірми
Ще один захід, що сприяє формуванню корпоративного духу, - традиційне щорічне по-, освячення у співробітники фірми тих, хто недавно поступив на роботу в цю організацію.
Следующий сценарий