Мікрофони
Сигнал під час запису може потрапити в пульт двома шляхами. За допомогою мікрофона або через лінійний вхід. Часто роль лінійного входу грає так званий "DI-Box", який підключається до мікрофонного входу пульта мікшера і служить для узгодження вхідної чутливості мікрофонного входу і вихідної напруги приладу. Отже, коли ми підключаємо синтезатор або бас-гітару до пульту нам все ясно. Потрібен кабель, який і з'єднає вихід інструменту зі входом мікшерного пульта. Ну а як бути з голосом або акустичними інструментами? Те, що для цього необхідний мікрофон, знає кожен. А ось який? В тон студіях використовуються два види мікрофонів - динамічні і конденсаторні.
Динамічний мікрофон.
Динамічні мікрофони є по суті динамік, тільки навпаки. Так само як і у динаміка такий мікрофон має мембрану з котушкою, яка рухається в магнітному полі. Звуковий тиск призводить мембрану в рух, котушка починає рухатися в магнітному полі і виробляється електричний струм, який ми з вами і будемо записувати. Динамічні мікрофони мають свої переваги і недоліки. Серед недоліків можна відзначити масивність мембрани, яка призводить до поганих результатів при запису верхніх частот (спотворення АЧХ), а так само під час запису коротких, гострих сигналів. Але масивність мембрани відіграє і позитивну роль. По-перше динамічні мікрофони менш схильні до спотворень при знятті сигналу з сильним звуковим тиском, до того ж динамічні мікрофони менш схильні до збуджень від зворотного зв'язку (Feedback).
Конденсаторний мікрофон.
Конденсаторні мікрофони по суті своїй цє конденсатор. Одна з обкладок якого закріплена жорстко, а інша рухомо. Ця рухлива обкладка і є мембрана мікрофона. Звук, який потрапляє на мембрану, природно змушує її коливатися. При коливанні мембрани відстань між обкладинками змінюється, що і призводить до зміни ємності конденсатора. Для роботи такого мікрофона необхідно на обкладку конденсатора подати напругу, яка називається фантомною. Через те, що мембрана, виготовлена з тонкої металевої фольги, має дуже маленьку масу такі мікрофони дуже чуйні до високих частота і мають гладку АЧХ. Все це можна віднести до позитивних сторін конденсаторного мікрофона. Але поряд з цим наявність такої тонкої і чутливої мембрани призводить до того, що конденсаторні мікрофони дуже чутливі до перевантажень. Зокрема до сигналів з великим звуковим тиском. Наприклад якщо під час запису розташувати вокалістку з потужним класичним сопрано занадто близько до мікрофона, то це може навіть призвести до руйнування мембрани. А ремонт конденсаторного мікрофона коштує дуже дорого.
Який мікрофон вам потрібен, вирішувати вам і це залежить від поставлених цілей и задач. Супермаркет Шоутехника радить використовувати конденсаторний мікрофон для потреб домашніх студій з обмеженими фінансовими можливостями і в разі якщо ви не будете записувати живі інструменти. Конденсаторний мікрофон в переважній більшості випадків буде краще, ніж динамічний. Справа в тому, що навіть у дуже хороших динамічних мікрофонів частотна характеристика досить нелінійна (навіть у мікрофонів типу Shure SM58). Те що прекрасно уживається і працює на сцені, в студіі звучать по іншому. Мікрофони, призначені для сцени, зроблені таким чином, щоб голос звучав "красиво", а в студії голос повинен звучати "як він є", без будь-яких змін. Зрозуміло, що ідеальних мікрофонів не буває. І навіть найдорожчі мікрофони не ідеальні в цьому плані. Звичайно, якщо Ви збираєтеся записувати "живі" інструменти, особливо барабани, то без динамічних мікрофонів вам не обійтися, але в першу чергу Ви повинні подбати про наявність у Вашій студії конденсаторного, бажано хорошого, мікрофона. Ознайомитися з вибором мікрофонів можна в музичному магазині Шоутехніка.