Сценарій Великодня
Клас (зал) святково прикрашається кулями , гілочками дерев , весняними квітами.
Звучить запис церковного дзвону . Діти та запрошені розсідаються по місцях.
Ведучий:
Я вітаю вас з самим світлим і радісним святом - Великоднем. Нехай сьогодні дзвонять дзвони , нехай звучать пісні , нехай всі веселяться .
Діти навіть зверталися до сонця з пісенькою :
Діти співають:
"Сонечко , ведеречко ,
Подивись в віконечко !
Сонечко , покотись ,
У червоне одягнись!"
Молодь піднімалася на дах , щоб зустріти сонечко. Пасха була дуже великим святом , йшла тиждень , і весь цей тиждень була заповнена різними іграми , розвагами , ходінням в гості. На Великдень прийнято було вітати один одного з Воскресінням Христовим , хреститися і обмінюватися фарбованими яйцями. На Великдень дозволялося всім ( чоловікам , хлопцям , хлопчикам ) дзвонити у дзвони , тому звучав безперервний дзвін , підтримуючи радісний , святковий настрій. А скільки було ігор !
Проводять ігри.
« Катання яєць ».
На столах стоять лотки з жолобками . Треба покатати по цих желобкам фарбовані яйця. Катаючи своє яйце по жолобку , постарайтеся розбити інші яйця. Виграє той , чиє яйце залишиться цілим.
Ведуча:
Пасха не бувала без гойдалок : чи не в кожному дворі влаштовували їх для дітей , а в традиційному місці - на сільській площі або найближчому вигоні - наперед вкопувалися стовпи , навішувалися мотузки , прикріплялися дошки - зводилися громадські гойдалки . Гойдалися на них всі бажаючі, а іх було багато.
Біля гойдалок утворювалося щось на зразок сільського клубу: дівчата з соняшниками, баби з дітлахами , мужики і хлопці з гармоніками і Тальянки юрмилися тут з ранку до ночі. Одні тільки дивилися да милувалися на чужі веселощі , інші веселилися самі. Головну роль займали дівчата , які невтомно гойдалися з хлопцями. Гойдаючись , вони засуджували .
1ша дівчина:
Покачнуся високо ,
Подивлюся далеко ,
Де мій братик гуляє ,
Червоне яйко катає .
2 - я дівчина:
На святому тижні
Повісили гойдалки .
Спочатку погойдаєшся,
Потім повінчаєшся.
3-тя дівчина:
На горі стоять гойдалки ,
Піду погойдатися .
Нині в весну погуляти
Взимку повінчатися .
Ведучий:
Гуляння молоді йшли на відкритому повітрі: хлопці і дівчата танцювали , водили хороводи , затівали ігри на галявинах , за околицею , на лісових галявинах , в кінці сільської вулиці . На середину лужка виходив молодець - заспівувач і за допомогою інших починав пісню , запрошуючи всіх присутніх молодиків . Потім таким же чином викликали дівчат. Після цього , взявшись за руки , вони утворювали коло , яке рухається то в одну , то в інакшу сторону , і співали.
( Діти утворюють коло і співають хороводную пісню « Вже ми сіяли Льонок »).
Вже ми сіяли , сіяли льонок,
Вже ми сіяли , сіяли льонок,
Вже ми сіяли , примовляли ,
Чоботами прибивали :
- Ти вдайся , вдайся , льонок ,
Ти вдайся , мій біленький льонок ,
Льон , мій льон ,
Білий льон.
Ми пололи , пололи льонок ,
Ми пололи , примовляли ...
( Далі рядки куплета і приспіву повторюються , так у всіх строфах ) .
Вже ми рвали , ми рвали льонок ...
Вже ми мили , ми мили льонок ...
Ми шарпали , шарпали льонок ...
Вже ми м'яли , ми м'яли льонок ...
Вже ми пряли , ми пряли льонок ...
Вже ми ткали , ми ткали льонок ...
Пісню виконують живо , у швидкому темпі , стоять у колі і зображують ті дії , про які співається - сіяли , пололи , рвали ... і т.д. На слова «Ти удайся , удайся , льонок...» випрямляються, беруться за руки , стоять у колі , притоптують ( правою-лівою , лівою- правою ногою в ритмі четвертних частко у пісні ) . На слова «Льон , мій льон ...» зупиняються , співають повільно , серйозно , як би заклинаючи льон.
Ведуча:
На Великдень існував звичай загадувати бажання , стоячи в церкві на
ранковій службі . Дівчата , звичайно ж , просили про наречених . А ще на Великдень грали в хованки. Хто-небудь з дорослих ранесенько вийде , бувало , в сад з великою сумкою подарунків , а повернеться з порожніми руками ... Куди ж все поділося ? Тут-то і настає черга юних шукачів скарбів. Святковим недільним ранком , ледь відкривши очі , вони вже бігли в сад. Спішно ділилися на команди і вперед! Хто більше знайде подарунків? Хто вправніше ? Наші батьки теж приготували вам сюрприз. У класі заховані подарунки. Командам дається 3 хвилини на їх пошуки. Хто знайде більше захованих подарунків? Почали !
В якості подарунків можна використовувати шоколадки , цукерки та інші солодощі , ручки , фломастери та інші приємні дрібниці .
Ведуча:
До Великодня кожна родина збирала і забарвлювала в цибулинці по 100-200 яєць. Їх роздавали прохожим дітям . Після святкового сніданку нова гра ... В руках у дітлахів великодні яєчка - шкода їх просто так їсти ... А ну-ка , у кого міцніше ? Стук- стук! - Цокаються діти хто тупими , хто гострими кінцями. Тріснуло яєчко - програв. Ото сміху - то , дитячих прикрощів і радості! А ну-ка і ми з вами спробуємо! У кого яйця виявляться самими міцними ?
Діти грають.
Учень:
Веселив нас багато разів
Український танець « перепляс » !
Скільки видали, запалу ,
Скільки радощів у погляді !
Виходь сміливіше , друже!
Танцюристи, вступайте в коло!
Учениця :
Веселіше берись за справу ,
Так , щоб все навколо заспівало .
Нехай ніхто не всидить !
Під завзяту швидку народну музику всі танцюють веселий танок .
Ведучий:
А ще на Великдень пекли смачні , солодкі здобні булки - паски. І ми зараз з вами будемо пити чай з пасками , які спекли наші юні домогосподарки зі своїми мамами.
Починається чаювання , яке супроводжується веселою музикою , жартами , коломийками , сценками , які підготували діти до цієї частини свята.
Следующий сценарий