"Свято хранителів мудрості, присвячене Дню Бібліотекаря"
Мета. Популяризація шкільної бібліотеки та книги, підняття престижу професії бібліотекаря, залучення нових читачів до бібліотеки, заохочення кращих читачів.
(Бібліотека прикрашена повітряними кульками, квітами, ширмою для лялькової вистави).
Бібліотекар. Сьогодні наше життя заполонили різноманітні шоу. Телебачення пропонує нам безліч естрадних, циркових ток-шоу. Оскільки ми з вами знаходимось у бібліотеці, то маємо можливість заглянути до словника іншомовних слів та дізнатися, що означає це слово. У перекладі з англійської мови «шоу» - це вистава, видовище. У переддень свята - Дня бібліотек – ми хочемо показати вам веселе видовище, шоу на бібліотечну тему.
Ведучий (сидить за столом, ударяє в гонг і оголошує). Свято починається!
(Звучить музика).
Бібліотекар. Наше шоу починається! Головними героями бібліотечного шоу, звичайно ж, будуть бібліотекарі, читачі та книги. Професія бібліотекаря, як і кожна інша, має свої позитивні та негативні сторони. Бібліотекар завжди допоможе читачеві зорієнтуватись у книжковому фонді, підбере потрібну літературу для підготовки до уроку, допоможе написати реферат чи порекомендує цікаву книгу, познайомить із літературними новинками.
Запрошуємо до нас панянок книжкових багатств - бібліотекарів! Послухаємо, що вони розкажуть нам про свою професію.
(Виходять шкільні бібліотекарі, під мелодію маршу виконують «Марш бібліотекарів» ).
Бібліотекарі ідуть
І факел знань в руках несуть.
Потрібно всім цінить їх труд –
Без них всі книги пропадуть.
У них і книга, і журнал,
Абонемент, читальний зал,
Усюди читачі сидять
І сторінками шелестять.
Співають, пишуть і малюють,
Сценарій свята підготують,
Прем'єру книги проведуть,
І звіт, і план вони здадуть.
Бібліотекарі ідуть
І факел знань в руках несуть.
Потрібно всім цінить їх труд –
Без них всі книги пропадуть.
Бібліотекар. Наше свято почалося із жартівливого «Маршу бібліотекарів», бо без них і свято - не свято. Головне завдання кожного бібліотекаря - задоволення запитів читачів. Читачі всі дуже різні. Давайте уявимо звичайний робочий день шкільної бібліотеки.
(Бібліотекар сідає за стіл. Відкриваються двері, заходить читач).
Ведучий (ударяє в гонг і оголошує). Читач перший, ідеальний!
Читачка (звертається до бібліотекаря). Добрий день, Ольго Олексіївно! Мені потрібна повість О. Пушкіна «Дубровський». Я знаю, де вона стоїть: сама візьму з полиці.
Бібліотекар (до залу). Це справжній ідеальний читач. І привіталася. І знає, як звати бібліотекаря. І автора та назву книги пам'ятає. Сама взяла її з полиці.
Ведучий (ударяє в гонг і оголошує). Читач другий, посередній!
Читач. Добрий день! Мені потрібен автор чи то Діггенс, чи то Діббенс. Не пам'ятаю. А от назву я точно знаю: «Домбі і син».
Бібліотекар. Враховуючи мій досвід роботи в шкільній бібліотеці, я здогадуюсь, що мова йде про книгу англійського письменника Чарльза Діккенса «Домбі і син». (Дає читачу книгу. Читач виходить).
Ведучий (ударяє в гонг і оголошує). Читач третій, недосвідчений!
Читач (забігає до бібліотеки). А де тут? А хто тут? Ви бібліотекар? Мені треба така маленька, синенька книжечка. Усі наші брали! Причому, я дуже поспішаю!
Бібліотекар (розводить руками, звертаючись до залу). У цьому випадку бібліотекар безпорадний. Доведеться нашому читачеві звернутися за допомогою до вчителя чи своїх однокласників.
Ведучий (ударяє в гонг і оголошує). Читач четвертий, забудькуватий!
Читачка (заходить до бібліотеки і співає).
Одолжила, одолжила,
А потом отдать забыла,
А потом отдать забыла,,
Ну куда я положила?
Бібліотекар. Наша читачка поділилася з вами своїм сумним досвідом. Ніколи не позичайте бібліотечну книгу друзям, вони можуть її загубити. Але ж не всі такі читачі. Є у нас читачі – справжні книголюби.
Про таких читачів мріє кожен бібліотекар. Вони сняться їм у приємних снах. У нашій бібліотеці також є такі читачі. Кожного року бібліотекарі підбивають підсумки читання. Виявляються найактивніші читачі шкільної бібліотеки. Власників найтовстіших читацьких формулярів ми запросили сьогодні до нас. І так, найактивніші читачі. шкільної бібліотеки нагороджуються директорськими грамотами та книгами нашого земляка, поета і прозаїка Г.П. Бідняка.
(Звучить музика. Нагородження проводять директор школи та бібліотекар).
Бібліотекар. Таким читачам бібліотекар намагається завжди підібрати книгу до вподоби, у першу чергу по знайомить їх із новинками.
Книг у шкільній бібліотеці налічується більше 20 тис. екземплярів.
Стоять тут книги про моря,
Про гори й снігові вершини,
Про зорі, птахів і тварин,
Рослини і машини.
А ось як писав про книгу башкирський поет М. Гафурі:
Я спросил себя однажды: одинок ли я?
Ведь всегда со мною книги - верныe друзья.
Мне без книг не научиться, знаний не достать,
Только книги мне помогут человеком стать,
Omыcкamь помогут счастье, paдocmныe дни:
Книги в жизнь меня выводят - мать, отец они.
Каждая стоит на полке, честно друга ждет.
В чудный мир pacкpыmoй книги всем доступен вход.
Ми звикли оцінювати книги за їх змістом, а сьогодні давайте поглянемо на них під іншим кутом зору.
Ведучий (ударяє в гонг і оголошує). Парад книжок шкільної бібліотеки!
(Заходять учні з книгами в руках).
Учні (разом). Ми - найбільші!
l-й учень. Я - географічний атлас світу. У мені зібрані найрізноманітніші карти земної кулі.
2-й учень. Я - збірка поезій Т.Г.Шевченка «Три літа». Тексти віршів генія українського народу - копія його рукописних творів.
Учні (разом). Ми - найтовстіші!
3-й учень. Я - тлумачний словник сучасної української мови. У мені зібрано 140 тис. слів.
4-й учень. Універсальний словник-енциклопедія. Скорочено УСЕ. УСЕ - це довідник нового покоління. Я вмістив близько 25 тисяч статей.
Учні (разом). Ми - найменші!
5-й учень. Я - збірка поезій видатної української поетеси Лесі Українки «Думи і мрії». У мене є не тільки обкладинка, а й суперобкладинка.
6-й учень. Я - казка Івана Франка «Абу - Касимові капці» .Це - віршована казка про скупого араба.
Учні (разом). Ми - книжки-іграшки! Ми дуже гарненькі!
7-й учень. Я - російська народна казка «Жар-птиця». Мої сторінки схожі на театральні декорації.
8-й учень. Я - книжка Алли Потапової «Квіткові годинники». Мене зроблено у вигляді кошика. Коли ви відкриєте цей кошик, то дізнаєтесь о котрій годині розквітають квіти.
9-й учень. Я - найстаріша книга шкільної бібліотеки - повість О. Пушкіна «Дубровський». Мене надруковано у 1949 році у Москві. На сьогодні мені виповнилося 59 років, а я ще й досі добре виглядаю.
(Діти з книгами виходять).
Бібліотекар. Для того, щоб наші книги виглядали добре і через півстоліття, потрібно пам'ятати правила поведінки з книгою. Бібліотекарі постійно нагадують про це своїм читачам, навчають бережно ставитись до книги з першого класу. У цій роботі вони покладаються не тільки на себе, а й використовують ляльок. До нас завітала Книжкова Королева зі своєю свитою.
(За ширмою з'являються Книжкова Королева, ельфи, Лікар, Кіт, Миша).
Ведучий (ударяє в гонг і оголошує). Лялькова вистава!
Книжкова Королева. От я і зустрілася з вами, мої любі читачі! Я вітаю вас у своєму Книжковому королівстві. Зі мною мої піддані - книги, які ви вже, мабуть, усі прочитали.
Книжкові ельфи (разом). Ми - книжкові ельфи. Ми охороняємо книжкові багатства.
l-й ельф. У народі кажуть: «Книги читати – усе знати».
2-й ельф. Кому книга - розвага, а кому – навчання.
Кіт. Добридень вам! Я - Кіт із української народної казки «Котик та Півник». Я знаю загадку про книгу, слухайте:
Поглянеш - чистенька,
Погладиш - гладенька,
А почнеш читати - спіткнешся.
Миша. Я - хазяйновита Миша із казки Г.-К. Андерсена «Дюймовочка» . Я також знаю загадку:
Не кущ, а з листочками,
Не сорочка, а зшита,
Не людина, а розмовляє.
Ви вже здогадалися, що цє означає?
Книжкова Королева.
Скільки у лісі квіток,
Скільки крапель у Дніпрі,
Стільки книг на землі!
Книг у моєму королівстві дуже багато. Куди б ви не йшли - скрізь із вами будуть книги. Незважаючи на комп'ютеризацію нашого життя, кожен із вас назавжди запам'ятає свою першу книгу - підручник «Буквар». Звичайно ж, книга любить охайних, чуйних читачів. у мене в королівстві є свій книжковий Лікар. Він нагадає вам, як потрібно користуватися книгою.
Книжковий Лікар. Слухайте уважно!
Правило перше. Беріть книгу чистими руками. Не їжте під час читання - ви можете забруднити книгу.
Правило друге. Щоб підручник довше вам служив, обгорніть його та користуйтеся закладками під час читання.
Правило третє. Якщо книга захворіла - підлікуйте її: підклейте, вирівняйте загнуті сторінки.
Правило четверте. Не кидайте книгу абиде, вона може загубитися.
Книжковий Лікар. Всі запам'ятали ці правила?
Книжкова Королева. Хочу звернутися до вас словами російського письменника Бориса Заходера:
Обычно от вас это держат в секрете,
А я не скрываю. Слушайте, дети!
Хочу, чтобы вы, дорогие читатели,
Недаром за чтением время потратили,
Хочу, признаюсь откровенно и честно,
Чтоб книги вам было читать интересно.
А тепер давайте пообіцяємо один одному і книгам:
Ніколи не розлучатися з книгою!
Обіцяємо бережно ставитись до книг, бути активними читачами бібліотеки.
Бібліотекар. Безсмертя книги - в її читачах.
Тож:
Ідіть до мене, читачі,
І зблизька, і здалека.
Я жду вас радісно завжди:
Я ж - БІБЛІОТЕКАР!
До нових зустрічей у бібліотеці! Дякуємо всім учасникам сьогоднішнього свята.
Наступний сценарій