КВК «Історичний калейдоскоп»
Мета: систематизація і контроль знань по вивчених темах; розвивати у школярів інтерес до вивчення історії, почуття колективізму і взаємовиручки
Обладнання: комп’ютер, дидактичний матеріал, кульки із визначеннями.
На сцену виходить циганка
Циганка.
Бачу, бачу, в залі панує нездорова атмосфера(наводить підзорну трубу на зал). Ви всі потребуєте радикального лікування від депресії, агресії. Синдрому хронічного бажання збільшення канікул, зменшення кількості уроків. Алергії на навчальну діяльність…
Тут треба щось робити! Що ж нам зірки віщують?...
КВК «Історичний калейдоскоп»
Мета: систематизація і контроль знань по вивчених темах; розвивати у школярів інтерес до вивчення історії, почуття колективізму і взаємовиручки
Обладнання: комп’ютер, дидактичний матеріал, кульки із визначеннями.
На сцену виходить циганка
Циганка.
Бачу, бачу, в залі панує нездорова атмосфера(наводить підзорну трубу на зал). Ви всі потребуєте радикального лікування від депресії, агресії. Синдрому хронічного бажання збільшення канікул, зменшення кількості уроків. Алергії на навчальну діяльність…
Тут треба щось робити! Що ж нам зірки віщують?...
(Співає пісню «Гадалка» )
Тут щоденно проходять уроки
І перерви між ними летять
І щоденно всі діти додому
Після школи скоріше біжать.
Та ось раптом дзвінок пролунає –
І додому ніхто не піде,
Бо на сцені сьогодні змагання
із історії точно буде!
П-пів:
Ну що сказать, ну що сказать,
Влаштовані так діти
Їм лиш пограть, їм лиш пограть,
Їм лиш би порадіти
Їм лиш пограть, їм лиш пограть,
їм лиш би порадіти.
Щастя Вам наворожить циганка
І, звичайно, щасливий фінал,
Запитання, цікаві завдання
І суперника сильного Вам!
Тільки Ви лиш не падайте духом,
Не робіть собі лишніх Ви драм,
І в удачу свою Ви повірте
І всміхнеться вона тоді Вам!
П-пів:
Циганка. Зорі віщують, що зараз на сцені з’являться наші команди! (На сцену виходять команди). А ось і вони!
Ну, хіба можна після цього мені не вірити? А давайте я Вам ще й на долоні поворожу! (підходить до членів команд і дивиться на руки) Бачу, бачу! Змагання будуть цікаві. Одна з команд переможе! Але й інша не програє! Правду кажу! (сходить зі сцени)
На сцену виходять ведучі:
Ведуча. Отже, розпочинаємо наше змагання, яке називається «Історичний калейдоскоп». Просимо привітати: команда 8-А класу- «Мандрівники» та команда 8-Б класу – «Знавці історії».
Ведучий. Наше журі: (представлення журі
Перший конкурс називається «Привітання». Максимальна оцінка -5 балів.
(виступають команди)
Команда «Знавці історії»
Нашої перемоги прагнемо ми,
Як суха земля чекає води.
Ми мрієм завжди про хороший фінал
І хочемо розвеселити весь зал.
Ми вміємо грати і ждем перемоги
І ми не шукаєм легкої дороги.
Ми віримо в щастя й удачу в бою,
Фортуна покаже усмішку свою!
Нас не зупинити, нас не подолати,
Бо ми не прийшли, щоб від когось програти!
Але і суперників ми поважаємо
Їм всього найкращого щиро бажаємо.
Хай доля розсудить, хто з нас має фарт.
А всі суперечки хай стануть як жарт.
Капітан. Наша команда «Знавці історії» називається, і наш девіз усі зараз дізнаються:
Учасники. Вміємо, знаємо, можемо! Суперників всіх переможемо!
Команда «мандрівники»
Різні в світі є країни,
Різні люди скрізь живуть
Ми всюди хочем побувати,
Бо всюди нас пригоди ждуть
Нам відкриються незвідані простори
І ми зробим нові відкриття.
В цьому книги, звісно, допоможуть,
Бо у них всі істини життя
В них відкриєм незнайомі землі
Й розгадаєм загадки зірок.
Бо для цього лиш бажання треба-
І лише зробити перший крок.
Ми сьогодні помандруєм в часі,
В подорож з собою всіх візьмем.
Віримо, що у змаганні перемогу
Ми на борт з собою заберем!
Капітан. Команда наша у дорогу вирушає, і в цьому нам девіз допомагає
Учасники. Завжди ідем до перемоги! І не звернемо з дороги!
Ведучий. Поки наші судді радяться, ми зробимо невеличку розминку для глядачів. Я запрошую на сцену двох учасників, котрі вважають себе справжніми козаками!
(На сцену виходять двоє учнів, перед ними стоїть стіл із відром, мискою та двома ложками)
Ведучий. Ви знаєте, що справжні козаки не могли обійтися без музики. А улюбленим їхнім інструментом були литаври, тобто барабан. Тому зараз прозвучить козацька музика, яку ви маєте зіграти на нашому інструменті. (Звучить мелодія пісні)
Ведуча. Молодці! Ви обоє справились із завданням. А щоб ви мали на чому потренуватися, ось Вам ексклюзивні інструменти(Дає приз)
Ведучий. Просимо шановних суддів оголосити бали за привітання. ( після оголошення журі). Наступний конкурс називається «Зрозумій мене». Я запрошую по одному представнику від кожної команди.
Ведуча. На нашому дереві порозуміння є кульки із поняттями. Ви повинні взяти кульку, прочитати слово і пояснити його значення, не вживаючи спільнокореневих слів. Час буде обмежений. Чим більше ви встигнете пояснити слів протягом п’яти хвилин, тим більше балів отримаєте. За одне вгадане слово 1 бал. Отже, першою починає команда «Знавці історії» (засікає час)….
Прошу Мандрівників підготуватись. Час пішов….
(Слова: князь, гетьман, козак,фортеця, селянин,Запорізька Січ,шабля, рушниця,козацька чайка,літопис,щит, лук, клейноди, шляхта, султан, язичництво, середньовіччя, музей, хан,землеробство,кріпацтво, данина, Великі Географічні відкриття,утопія,колонізація,рицар, васал,сеньйор,угода,повстання. )
Ведучий. Оголошуємо конкурс капітанів. Прошу капітанів команд зайняти місця за партами.
Ведуча. Зараз на екрані ви побачите фотографії різних країн. Ваше завдання визначити їх за зображеннями і написати на аркуші паперу.
Ведучий. Капітани,здайте, будь-ласка, свої роботи(відносить їх суддям)
Ведуча. Журі вже можуть оголосити результати конкурсу «Зрозумій мене?» (судді оголошують оцінки).
Ведучий. До нас в гості завітали члени Євроклубу «Єврошанс», які перенесуть нас у давню Грецію. Просимо їх на сцену.(виступ 7А)
Ведучий. Журі, оголосіть, будь-ласка результати конкурсу капітанів.
Ведуча. На домашнє завдання команди мали підготувати пантоміму, яку мають розгадати суперники. Максимальна оцінка 5 балів.
Першою свою сценку покаже команда «Мандрівники»(Команда показує сценку) «Знавці історії». На виконання цього завдання дається 1 хв. (Сценка Показана «Мандрівниками» - Великі Географічні відкриття, підкорення європейцями населення Америки»)
Прошу на сцену команду «Історики»(команда показує сценку). 1 хв. для «Мандрівників», щоб визначити, про що була показана пантоміма. (Було продемонстровано написання «Руської Правди» Ярослава Мудрого)
Ведуча. А поки журі радяться, ми зробимо невеличку музичну паузу.
Ведучий. Умови наступного конкурсу під назвою «Хто кого?» такі:
Ведуча. Ми зачитуємо запитання, на які команди повинні дати відповідь.
Ведучий. Відповідає команда, представник якої першим вийшов до мікрофону. Якщо відповідь неправильна, суперники можуть дати свій варіант. Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами. Отже увага! Запитання.
Ведуча.
1.Базарні шахраї на Русі у своїх справах прибігали до різних вивертів, начебто бажаючи потішити народ, брали в одного із людей який-небудь предмет і починали водити ним круг пальця, начебто будуть показувати фокус. Глядачі, чекаючи на фокус, втрачали пильність. А в цей час друзі злодіїв обкрадали людей. Який вислів з’явився у народі у зв’язку із цим злодійським вивертом?
(обвести навколо пальця)
Ведучий.
2. За старих часів на Русі були народні умільці (в лапках), які мистецьки вирізали з дерева царські печатки і, ясна річ, займалися підробкою документів. Як називалися підроблені документи і дерево?
(липа, липові)
Ведуча.
3.Шапка Мономаха була виготовлена східними майстрами. Зверху вона прикрашена хрестом, а знизу оброблена хутром. Хутром якого звіра?
(соболя)
Ведучий.
4.Словосполучення «майстер на всі руки» знають усі. Це – людина, яка багато чого вміє, у якої «золоті руки». Цей вираз в наш час став узагальненим, а раніше майстром на всі руки називали умільця цілком конкретної професії. Що робив цей професіонал?
(рукавички)
Ведуча:
5.Одного разу Арістотелю віддали у навчання дуже балакучого чоловіка. Чоловік запитав про те, яку плату візьме з нього вчитель. На що Арістотель відповів: «Вдвічі більшу, ніж з інших». Учень поцікавився: «Чому?» Філософ відповів: «Тому що з тобою має бути подвійна робота: перш, ніж навчити тебе говорити, тебе треба навчити…..» Продовжіть мудру думку Арістотеля.
(мовчати)
Ведучий. 6. Одна людина причепилася до Арістотеля з нудною і довгою розповіддю. Потім запитала філософа, що мовчав: «Я не стомив тебе?» Арістотель відповів: «Ні! Я……….» продовжіть думку філософа.
(я тебе не слухав)
Ведучий. А зараз конкурс для глядачів. Просимо на сцену двох учасників. Ваше завдання згадати якнайбільше українських пісень, які починаються словом «Ой» і проспівати рядок із них.
Ведуча.Добре співаєте, а от і ваші призи.(дає призи)
Ведуча: Але доки ми співали, наші судді, напевно, вже підрахували бали і можуть оголосити результати гри.
(судді оголошують результати. Після оголошення балів на сцену виходить циганка і співає пісню на мелодію Валевської "Палала"
Віщували зорі щасливий фінал
Бо вони все знають. Бачать вони наш зал
На сцені команди, а у залі - сміх
І, як завжди, дружба об’єднала нас всіх.
Я ж казала, що
Будете, будете, будете
Ви сьогодні всі щасливі
Ми для вас, ми для вас, ми для вас
Всі сьогодні тут на сцені
Грали ми, грали ми, грали ми
Усі разом у змагання
Та ніхто не програв із нас
Не перший і не останній
Нашого змагання підійшов фінал
І зірки на сцені, і аплодує наш зал
Тут панує дружба, тут живе любов
Тож, колись, повірте, ми зустрінемось знов!
Я ж казала, що
Будете, будете, будете
Ви сьогодні всі щасливі
Ми для вас, ми для вас, ми для вас
Всі сьогодні тут на сцені
Грали ми, грали ми, грали ми
Усі разом у змагання
Та ніхто не програв із нас
Не перший і не останній
Наступний сценарій